vineri, 18 septembrie 2009

Ministrul Industriilor ii cere primarului Basescu sa grabeasca contorizarea

Daca municipalitatea nu va urgenta contorizarea scarilor de bloc cu bani de la buget, RADET va permite, din ianuarie 2003, ca asociatiile de locatari sa-si monteze contoare pe cheltuiala proprie. Ministrul Industriilor, Dan Ioan Popescu, care a controlat ieri impreuna cu prefectul Gabriel Oprea pregatirea CET-urilor si a RADET pentru iarna, i-a cerut primarului Traian Basescu sa urgenteze contorizarea consumului de energie termica la scarile de bloc din Capitala. "Primarul general trebuie sa ia masuri cat mai rapid pentru contorizare. Ceea ce a depins de Ministerul Industriilor am facut", a spus Popescu. "Ca ministru, mi s-a parut ca este corect sa sprijinim producatorii romani. De aceea am si incercat sa sprijinim acel consortiu. Dar daca primarul general a dorit sa apeleze la alte surse, este optiunea domniei sale", a mai spus Popescu, referindu-se la faptul ca licitatia internationala organizata de Primaria Capitalei a fost castigata de firma daneza Kamstrup. "Am discutat cu ambasadorul danez si am convenit ca trebuie grabit procesul contorizarii. Dupa parerea mea, in acest an se vor putea monta cateva mii de contoare. Asta doar daca primarul general nu va ataca hotararea Consiliului municipal prin care se aproba folosirea creditelor BEI pentru contorizare si realizarea de retele edilitare pe strazile periferice. De altfel, am discutat chiar luni seara cu primarii de sector, care mi-au spus ca locuitorii Capitalei agreeaza mai mult ideea alocarii banilor pentru strazi, si nu pentru parcaje subterane sau pasaje supraterane, cum vrea primarul general", a mai spus ministrul. La randul sau, directorul RADET, Gheorghe Dabela, a precizat ca, daca neintelegerile dintre consilierii majoritari PSD si primarul Traian Basescu privind alocarea fondurilor BEI vor continua, el va fi nevoit sa permita din nou asociatiilor de proprietari sa contorizeze scarile de bloc cu firmele agreate de RADET. "Daca se intarzie mai mult de doua luni cu contorizare prin credite BEI, vom fi nevoiti, la presiunea asociatiilor de locatari, sa reluam actiunea de contorizare cu fonduri ale asociatiilor, pe care apoi sa le decontam scazandu-le treptat din factura", a spus Dabela. El a mai precizat ca RADET a facut eforturi sa inlocuiasca retelele vechi, cum sunt cele din cartierele Berceni si Militari, ai caror locuitori (contorizati) vor plati facturi mai mici cu 20-25 la suta in aceasta iarna.